Milorad Pavić: „Ja sam pisac već dve stotine godina“

Ja sam pisac već dve stotine godina. Daleke 1766. godine jedan Pavić je objavio u Budimu svoju zbirku pesama i od tada se smatramo spisateljskom porodicom. Rođen sam 1929. godine na obali jedne od četri rajske reke, u osam i trideset časova izjutra, u znaku vage, podznak škorpija, po astečkom horoskopu to je zmija. Mnogo više ljubavi sam ostvario u svojim knjigama nego u svom životu, sa jednim izuzetkom koji još traje: noć mi se u snu slatko lepila za oba obraza. Do 1984. bio sam najnečitaniji pisac u svojoj zemlji a od te godine nadalje najčitaniji. Napisao sam roman u vidu rečnika, drugi u obliku ukrštenih reči, treći u vidu klepsidre i četvrti u vidu priručnika za gatanje kartama tarot. Trudio sam se da što manje smetam tim romanima. Smatram da je roman rak, živi od svojih metastaza, iz dana u dan sve manje sam pisac svojih knjiga, a sve više pisac budućih koje možda nikad neću napisati. Na moje zaprepašćenje, knjige su mi do sada prevedene šezdeset šest puta na razne jezike. Ukratko, ja nemam biografiju, imam samo bibliografiju. Najveća razočaranja u životu donele su mi pobede. Pobede se ne isplate. Nisam nikoga ubio ali mene su ubili, mnogo pre smrti. Za moje knjige bilo bi bolje da im je autor neki Turčin ili Nemac. Bio sam najpoznatiji pisac najomraženijeg naroda na svetu, srpskog naroda. Mislim da me je Bog obasuo beskrajnom milošću, podarivši mi radost pisanja, ali me je istom merom kaznio, možda baš zbog te radosti.

Više detalja pročitajte na zvaničnom sajtu pisca: Khazars

Ostavite odgovor

