„Fantasia“ Volta Diznija

Heinrich Vogeler, Melusine Tritychon (Right plate), 1910.

Danas sam naišla na sliku jelena i pauna (slikar: Heinrich Vogeler) koja me je podsetila na detinjstvo, vikende sam provodila gledajući Diznijeve crtane filmove.

Prva knjiga koju sam dobila bile su bajke i priče Hansa Kristijana Andersena (priloženo izdanje), a poslednja koju sam poželela bila je ova o patuljcima (i dalje je u izlogu antikvarijata, nadam se).

Kako sam odrastajući, ne evoluirala, već, smatram, apsolutno degradirala sebe prihvatajući „činjenični svet“, tako sam, sve više, zaboravljala poreklo svoje fascinacije nestvarnim, dalekim i davnim koje će me, mnogo kasnije, odvesti put obožavanja umetnosti.

Moje interesovanje za romantizam, na primer, vodi poreklo od Andersenovih bajki ali i, pre njega, pošto sam više vizuelni tip osobe, od Diznijevih crtanih filmova („Pepeljuga“, scena kada kočije u obliku bundeve beže iz dvorca i kada konjica juri za junakinjom, tu scenu nikad neću moći da izbrišem iz pamćenja – čist trijumf fantazije!).

Nekad mi se čini, usled „proze prilika“, banalnosti svakodnevnih životnih obaveza i strepnji, da sam poput one bundeve u pomenutom crtanom filmu, tačnije da imam takav odnos prema poimanju stvarnosti. Kao dete, to je bilo nešto sasvim drugo.

Zato, za ovaj put – bajke. I jedna od najboljih upotreba klasične muzike.

Bajke i priče

2 thoughts on “„Fantasia“ Volta Diznija

  1. Povratni ping: Ilustracije za dela klasične muzike – Rafal Olbinski | A . A . A

  2. Povratni ping: Modest Musorgski: „Noć na pustoj planini“ | A . A . A

Ostavite odgovor

