Džez muzika i apstrakcije Džeksona Poloka

Hans Namuth - Jackson Pollock Painting, 1950.

Hans Namuth – Jackson Pollock Painting, 1950.

Hans Namuth - Jackson Pollock Painting, 1950.

Hans Namuth – Jackson Pollock Painting, 1950.

Hans Namuth - Jackson Pollock Painting, 1950.

Hans Namuth – Jackson Pollock Painting, 1950.

Hans Namuth - Jackson Pollock Painting, 1950.

Hans Namuth – Jackson Pollock Painting, 1950.

Pedesetih godina u Americi džez muzika doživljava uspon, a taj se kulturološki momenat podudara sa i stvaralaštvom Džeksona Poloka. Pošto je akcija dobila primat nad značenjem, posmatrajući fotografije Hansa Namuta na kojima je Polok tokom rada u svom ateljeu prikazan upravo onako kako sam naglasila, došla sam do zaključka da je taj ritam apsolutno uporediv, ponekad čak i istovetan (iako u drugoj umetničkoj formi) sa načinom na koji džez muzičari sviraju i održavaju ritam.

Posmatrajući Poloka kako slika, ja sam ga zamislila kao idealnog džez bubnjara. U slučaju oba žanra, apstraktnog ekspresionizma i džeza, reč je o Africi. O povratku prirodnom, sirovom, transu, masi čiji su delovi gusti. Takođe, bitno je pomenuti uticaj koji su oba oblika američke posleratne umetnosti imala na evropsku kulturu. Džez je vrlo brzo prihvaćen u Parizu, Rimu, Amsterdamu i Londonu. Slično je ii sa Polokom koji je i danas najpoznatiji apstraktni ekspresionista, iako je apstraktnih ekspresionista i pre njega bilo u Evropi.

Advertisements

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s