Šostakovič i muzika za bal Nečastivog

Dmitri Shostakovich, 1942.

Dmitri Shostakovich, 1942.

Muziku Dimitrija Šostakoviča prvo mi je otkrila jedna prijateljica, ali one delove koji su mi u datom trenutku zvučali isuviše disharmonično. Kada je u pitanju klasična muzika ja volim zvuk klavira, pijaniste poput Šopena, Šuberta, Rahmanjina, Satija. Vremenom sam shvatila da nije u pitanju kompozitor već samo u datom trenutku pogrešno odabrane kompozicije. Prvo sam odgledala Kjubrikov film „Širom zatvorenih očiju“ a onda i pročitala knjigu Mihaila Bulgakova „Majstor i Margarita“. Kao što sam u jednom postu vizuelno povezala Baltusov autoportret i Hamberta Hamberta, junaka Nabokovljevog romana „Lolita“, tako sam slušajući Šostakoviča povezala njega i Majstora. Oduvek su se umetnosti u mom doživljaju dopunjavale, oduvek sam poredila i „kombinovala“. Eto, za mene je Majstor, u stvari, Dimitrij Šostakovič. Nema veze da li je u pitanju kompozitor ili pisac, važno je da figura umetnika, u teškim okolnostima po njega, postoji i istrajava u svojoj misiji.

.

D.Shostakovich-piano trio, op. 67 (1944)-finale. S.Richter,O.Kagan, N.Gutman.

.

.

Shostakovich’s Piano Trio No. 2, Op. 67, is remarkable for a number of reasons. It was written in 1944, just after his Symphony No. 8, with which it shares its overall structure; it is a lamentation for both Shostakovich’s close friend, musicologist Ivan Sollertinsky, and the victims of the Holocaust, the news of which horror did not reach the U.S.S.R. until the liberation of the camps began; and it is his first work to employ a „Jewish theme,“ a musical tribute that used the scales and rhythms of Jewish folk music as Shostakovich knew it. Shostakovich began composing the trio in December 1943. He had only completed sketches, which he was able to share with Sollertinsky before Sollertinsky’s death in February 1944. Shostakovich performed the piano part in the premiere, on November 14, 1944, in Leningrad, with violinist Dmitri Tsyganov and cellist Sergei Shirinsky, both members of the Beethoven String Quartet.

.

Shostakovich works on his piano trio, op. 67 (1944)

.

.

2 thoughts on “Šostakovič i muzika za bal Nečastivog

Ostavite odgovor

